Hoppa till innehåll

Undervisning i, på och för olika språk!

  • Hem
  • Språk- och kunskapsutvecklande ämnesundervisning
    • Vad är språk- och kunskapsutvecklande undervisning?
    • Lässtrategier och genreskrivande i nybörjarundervisningen
    • Bokprat i åk 2: Lässtrategierna befästs
    • Samundervisning i åk 7–9
    • Språkstärkande distansundervisning – när grunden är lagd
    • Material/aktiviteter
  • Språkbad och CLIL
    • Språkbad
      • Småbarnspedagogik och förskoleundervisning
        • Aktivitet/Resurs
        • Forskning
      • Åk 1-6
        • Aktivitet/Resurs
        • Forskning
      • Åk 7-9
        • Aktivitet/Resurs
        • Forskning
    • CLIL
  • Tidig språkundervisning
  • Modersmålsinriktad finska
  • Elevens eget modersmål
  • Språköverskridande samarbete/Tandem
    • Tandem
      • Klasstandem
      • Eklasstandem
      • Språkduschtandem
        • Språkduschtandem småbarnspedagogik
          • Aktiviteter/Resurser
          • Forskning
          • Kontakt
        • Språkduschtandem skolor
          • Aktiviteter/Resurser
          • Forskning
          • Kontakt
    • Språköverskridande samundervisning
  • Kollegialt lärande
    • Kollegialt lärande – om olika modeller
    • Samundervisning i åk 7–9
    • Facilitering av kollegialt lärande i åk 7–9
    • Hela skolstigen som lärande gemenskap
      • Material och aktiviteter
        • Svenska och litteratur
        • Matematik
        • Sommarläxor
  • Kontakt
  • Test
    • Aktiviteter/Resurser
    • Forskning
    • Kontakt

Matematik

Vardagsmatematik, tal och antal

F—2

  • Vardagsmatematik i förskolan, antal
  • Tiotal och ental
  • Förskolan övar färger, tal och antal

Tala matematik

F—2

  • Tala matematik. Samarbete i mindre grupper åk 2
  • Tala matematik + laborera med tal åk 1
  • Tala matematik, laborera med tal

Matematik med läsfixarna

F—2

  • Matematik med läsfixarna.
  • Matte läsfixarna åk 2
  • Matte med läsfixarna åk 5
  • Matematik med läsfixarna åk 2, begreppen jämför – skillnad
Drivs med WordPress