Hoppa till innehåll
Undervisning i, på och för olika språk!
Meny och widgets
Hem
Språk- och kunskapsutvecklande ämnesundervisning
Vad är språk- och kunskapsutvecklande undervisning?
Lässtrategier och genreskrivande i nybörjarundervisningen
Boksamtal i åk 2: Lässtrategierna befästs
Samundervisning runt lärstrategier i åk 7–9
Språkstärkande distansundervisning – när grunden är lagd
Material/aktiviteter
Språkbad och CLIL
Språkbad
Småbarnspedagogik och förskoleundervisning
Aktivitet/Resurs
Forskning
Åk 1–6
Aktivitet/Resurs
Forskning
Åk 7–9
Aktivitet/Resurs
Forskning
CLIL
Tidig språkundervisning
Material/aktiviteter
Modersmålsinriktad finska
”Mofi-stigen. En handbok för mofi-lärare i 1–9”
Mofi-banken
Formativ bedömning
Åk 1–6
Åk 7–9
Svenska som andraspråk
Småbarnspedagogik
Elevens eget modersmål
Material/aktiviteter
Språköverskridande samarbete/Tandem
Tandem
Klasstandem
Eklasstandem
Språkduschtandem
Språkduschtandem småbarnspedagogik
Språkduschtandem nybörjarundervisning
Digitala spel i tandem
Exempeluppgift 1: Minecraft bingo – Överlevnad
Exempeluppgift 2: Bygga hinderbana eller labyrint – Kreativ
Exempeluppgift 3: Bygga fjällstuga – Kreativ
Digitaalisia pelejä tandemissa
Esimerkkitehtävä 1: Minecraft bingo – Selviytyminen
Esimerkkitehtävä 2: Rakenna esterata tai labyrintti – Luova
Esimerkkitehtävä 3: Rakenna hiihtomökki – Luova
Språk- och ämnesöverskridande undervisning
Språköverskridande ämnesundervisning
Språköverskridande samundervisning
Kollegialt lärande
Kollegialt lärande – om olika modeller
Samundervisning runt lärstrategier i åk 7–9
Facilitering av kollegialt lärande i åk 7–9
Hela skolstigen som lärande gemenskap
Material och aktiviteter från BSS
Svenska och litteratur
Matematik
Sommarläxor
Material/aktiviteter
Kontakt
CLIL