Hoppa till innehåll

Undervisning i, på och för olika språk!

  • Hem
  • Språk- och kunskapsutvecklande ämnesundervisning
    • Vad är språk- och kunskapsutvecklande undervisning?
    • Lässtrategier och genreskrivande i nybörjarundervisningen
    • Boksamtal i åk 2: Lässtrategierna befästs
    • Samundervisning runt lärstrategier i åk 7–9
    • Språkstärkande distansundervisning – när grunden är lagd
    • Material/aktiviteter
  • Språkbad och CLIL
    • Språkbad
      • Småbarnspedagogik och förskoleundervisning
        • Aktivitet/Resurs
        • Forskning
      • Åk 1–6
        • Aktivitet/Resurs
        • Forskning
      • Åk 7–9
        • Aktivitet/Resurs
        • Forskning
    • CLIL
  • Tidig språkundervisning
    • Material/aktiviteter
  • Modersmålsinriktad finska
    • ”Mofi-stigen. En handbok för mofi-lärare i 1–9”
    • Mofi-banken
      • Formativ bedömning
      • Åk 1–6
      • Åk 7–9
  • Svenska som andraspråk
    • Småbarnspedagogik
  • Elevens eget modersmål
    • Material/aktiviteter
  • Språköverskridande samarbete/Tandem
    • Tandem
      • Klasstandem
      • Eklasstandem
      • Språkduschtandem
        • Språkduschtandem småbarnspedagogik
        • Språkduschtandem nybörjarundervisning
      • Digitala spel i tandem
        • Exempeluppgift 1: Minecraft bingo – Överlevnad
        • Exempeluppgift 2: Bygga hinderbana eller labyrint – Kreativ
        • Exempeluppgift 3: Bygga fjällstuga – Kreativ
      • Digitaalisia pelejä tandemissa
        • Esimerkkitehtävä 1: Minecraft bingo – Selviytyminen
        • Esimerkkitehtävä 2: Rakenna esterata tai labyrintti – Luova
        • Esimerkkitehtävä 3: Rakenna hiihtomökki – Luova
    • Språk- och ämnesöverskridande undervisning
    • Språköverskridande ämnesundervisning
    • Språköverskridande samundervisning
  • Kollegialt lärande
    • Kollegialt lärande – om olika modeller
      • Samundervisning runt lärstrategier i åk 7–9
      • Facilitering av kollegialt lärande i åk 7–9
      • Hela skolstigen som lärande gemenskap
        • Material och aktiviteter från BSS
          • Svenska och litteratur
          • Matematik
          • Sommarläxor
    • Material/aktiviteter
  • Kontakt

Matematik

Vardagsmatematik, tal och antal

F—2

  • Vardagsmatematik i förskolan, antal
  • Tiotal och ental
  • Förskolan övar färger, tal och antal

Tala matematik

F—2

  • Tala matematik. Samarbete i mindre grupper åk 2
  • Tala matematik + laborera med tal åk 1
  • Tala matematik, laborera med tal

Matematik med läsfixarna

F—2

  • Matematik med läsfixarna.
  • Matte läsfixarna åk 2
  • Matte med läsfixarna åk 5
  • Matematik med läsfixarna åk 2, begreppen jämför – skillnad
Drivs med WordPress