Erfaren skolpersonals krisberedskap

Henry Waltzer

I skolan kan det hända en akut kris när som helst. Allvaret på krisen kan variera men vid alla kriser behövs det stöd. Skolpersonalen är de som eleverna litar på att stödja dem vid behov. Därför är det viktigt att skolpersonalen har en god krisberedskap för att kunna ge det stödet eleverna behöver när en akut kris uppstår.

Didaktiskt material: Krisberedskap checklista

Hela avhandlingen hittas här: https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022053039842

Ett svar på ”Erfaren skolpersonals krisberedskap”

1. Det är ett viktigt ämne du lyfter, särskilt efter pandemitider och med pågående krig i Europa. Din video väcker direkt intresse och du porträtterar ett ytterst igenkännbart scenario där en söker i skåp efter dokument som blir intressanta först då de behövs. Ditt stödmaterial är också överskådligt och användarvänligt, jag hoppas att det når ut till skolvärlden och andra tänkbara arenor eftersom det är saker som behöver ses över innan krisen är påtaglig!