Axel Helenius & Simon Martelin

Covid-19 pandemin har påverkat oss alla men hur har den påverkat de ungas träningsmönster? Som vi alla vet stängdes allting ner och man fick knappt se andra människor. Hur har detta påverkat föreningsverksamheten samt den individuella träningen? I vår avhandling har vi tagit del av en enkätstudie för att ta reda på detta.

Didaktiskt material: Gymnastik på distans

Hela avhandlingen hittas här: https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022051636063

Ett svar på ”Idrottsutövning under covid-19: Niondeklassister i idrottsklasser under våren 2020”

1. Trevlig video, ni använde kameran bra och ni fick ett naturligt ljus till videon. Videon fick även ett bra början och slut, vilket ökade intresset för videon. Bakgrunden var även behaglig och passade in med det ni berättade. Däremot bakgrundsljudet var delvis störande på grund av billjud, men jag känner till problemet eftersom i vår video är blåsten det som stör. Ni tog upp intressant information kring era resultat, men det hade varit intressant att ta del av fler konkreta tips hur vi som lärare kunde motivera eleverna att idrotta under en pandemi. Ert tilläggsmaterial var bra och där fick jag ta del av flera tips kring hur gymnastiklektioner kunde se ut på distans. Som blivande gymnastiklärare var detta material väldigt relevant för mig.