6 svar på ”Särskilt begåvade barn”

1. Du fångade lyssnaren direkt med en bra inledning. Fint att du filmar ur olika vinklar och på olika ställen. Gillade speciellt hur du gjort de fyra tipsen, de var väldigt konkreta! Det syns att du har lagt ner tid på videon. Temat är viktigt och bra utförd. Bra jobbat!

2. Det är trevligt att du har filmat din video på en skolgård. Ämnet du lyfter fram är viktigt och jag känner att de fyra tipsen i slutet var informativa. Jag har själv funderat över hur man som lärare hanterar särskilt begåvade barn och känner att jag får matnyttig information både genom din video och genom stödmaterialet med nätsidor och litteraturtips.

3. Som tidigare också kommenterat så har du gjort en intresseväckande video med varierande vinklar och bakgrunder. Det blir inte tråkigt! Din ingress och rubrik är kort men välformulerade. Som läsare får man direkt en bild av vad du skrivit om i din avhandling. Materialet du gjort är konkret, vilket gör att det blir lättillgängligt. Jag gillar också layouten på materialet. Ämnet i sig är viktigt att ta fram i skolan och ibland är det inte så lätt att möta elever som är särskilt begåvade.

4. Som tidigare framkommit har du gjort en välgjord video, med en intressant inledning som fångar tittaren. Att välja skolgården som bakgrundsmiljö gjorde videon ännu mera tilltalande. Ett viktigt ämne du pratar om som fler lärare borde vara mera insatta i.
    Pluspoäng för de fyra tipsen i slutet av videon. I ditt stödmaterial du gjort fanns mycket användbart som jag själv kommer att ta med mig och använda mig av i framtiden.

5. Ditt tydliga, korta och konsista upplägg fångar mig som läsare redan i och med rubriken och ingressen. Även filmen är enkel att ta sig ann och tittaren belönas i slutet med de fyra konkreta tipsen. Materialtipsen var konkreta och lockar dem som har intresse för ämnet men av någon orsak hade jag svårt att komma åt videoklippen. Roligt att du lyfter fram hur man kan stöda särskilt begåvade elever, även det är ett viktigt ämne i lärarens vardag.

6. En väldigt tydlig och klar video som presenterar ämnet bra och förståeligt. Du har använt dig bra av olika vinklar och har en väldans bra kvalité på din video. Ljuset i video är perfekt och gör att färgerna blir väldigt klara och starka i video. Väldigt bra jobbat! Både videon och materialet är väldigt lätta att förstå och snyggt gjorda.