Min elev är i behov av stöd – hur går jag tillväga enligt trestegsstödet?

Matilda Lindell

Elever ska erbjudas stöd i sin skolgång i relation till trestegsstödet. Hur gör klasslärarna egentligen det här i praktiken och upplever klasslärarna att de har beredskap för uppdraget? Det man kan konstatera är att klasslärarna upplever att det finns utmaningar i sitt arbete med trestegsstödet. Genom att titta på videoklippet och ta del av stödmaterialet kan du redan nu förbereda dig för uppgifterna i relation till trestegsstödet.

Stödmaterial: Handlingsmodell utgaende fran trestegsstodet

Hela avhandlingen hittas här: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001212904

Ett svar på ”Min elev är i behov av stöd – hur går jag tillväga enligt trestegsstödet?”

1. Videon var tydlig och konkret. Jag tycker om att du varierade mellan att spela musik och att prata själv, det gjorde hela videon mera livlig. Ditt stödmaterial var även tydligt och bra, jag tror det kan fungera som en bra snabbguide för dem som behöver det!