Hur har distansperioden inverkat på slöjdundervisningen?

Sara Kuitula

Våren 2020 måste alla Finlands skolor anpassa sin undervisning till att undervisas helt digitalt. Undervisningsarrangemangen var i början brokiga, men snabbt hittades lösningar som passade de flesta. I min avhandling har jag studerat lärares digitala ämneskunskaper efter distansperioden och vilka faktorer under distansperioden som har inverkat till att lärare utvecklat sina digitala ämneskunskaper. Jag har också studerat hur lärares erhållna digitala ämneskunskaper har inverkat på ändringar i slöjdundervisningen.

Didaktiskt material: Instruktioner till att göra en Kahoot-frågesport

Hela avhandlingen hittas här: https://www.doria.fi/handle/10024/187272

Ett svar på ”Hur har distansperioden inverkat på slöjdundervisningen?”

  1. Vilket intressant tema du undersökt! Du verkar ha fått ett mångsidigt resultat och jag blev nyfiken på att ta del av hela din avhandling. Något att tänka på gällande videon till nästa gång är att hålla en jämn nivå på ljudet genom hela klippet, annars bra jobbat!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *