Rektorer efterlyser: Bättre samarbetsformer inom utvecklingsarbetet

Amanda Backman

Förändringar i samhället leder till nya krav på skolorna. Rektorerna bär ansvaret för utvecklingen av skolans verksamhet, men det finns inga modeller att utgå från. Rektorerna nämner tre faktorer för lyckat utvecklingsarbete.

Didaktiskt material: TreSforutvecklingsarbete

Hela avhandlingen hittas här: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042827807

3 svar på ”Rektorer efterlyser: Bättre samarbetsformer inom utvecklingsarbetet”

1. Mycket kreativ idé för videon att göra en så kallad ”hisspitch”. Jag tycker om hur du går in i hissen och förmedlar att det är under tiden som hissen åker upp som du står och pratar med den andra i hissen, vilket man upplever att är en själv. Väldigt bra också med tre olika klipp till dina tre saker som du lyfter upp, det skapade variation i videon.

Tydligt och bra innehåll i det du berättar, man får en bra inblick i vad din avhandling handlar om, samtidigt som om man vill veta mera sen får uppgifterna för hur man kommer i kontakt med dig.

Bra videopitch!

2. Mycket bra videopitch!
    Tyckte det var en bra idé med att göra en elevatorpitch 🙂 Ditt språk är väldigt tydligt och du har inga svåra facktermer, vilket är bra.
    Din call to action är tydlig med visitkortet och videon i helhet är bra uppbyggd 🙂

BRA jobbat!!

3. En riktigt bra videopitch. Man blev infångad från början och du hade god lättförståelig terminologi genom din video. Jag tycker du lyfter fram allting på ett intressant och motiverande sätt. Som tittare vill man hjälpa rektorerna i utvecklingsarbetet. Bra sammanfattning på slutet som knyter an säcken med de tre faktorerna för ett lyckat utvecklingsarbete.

Du hade även ett estetiskt och förståeligt stödmaterial.

Tack!