Kommunikation och samarbete mellan hemmet och skolan

Pamela Svenfelt

Kommunikation och samarbetet mellan hemmet och skolan är en väsentlig del av en fungerande skolgång för barnet. Hur tycker föräldrarna att samarbetet fungerar? Hur har samarbetet fungerat under barnets skolgång? Ändrades samarbetet och kommunikationen under distansundervisningen som Covid-19 medförde våren 2020?

Stödmaterial: Broschyr om samarbetet mellan hemmet och skolan

Hela avhandlingen hittas här: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020103088853

3 svar på ”Kommunikation och samarbete mellan hemmet och skolan”

1. Intressant arbete och framförallt bra att du lyfter upp ett väldigt aktuellt tema, covid-19. Du har gjort en fin och genomtänkt broschyr som är lättläst och innehåller det mest väsentliga med tanke på ditt arbete. Det kunde ha varit roligt att höra t.ex. en röst i videon. Bra jobbat!

2. Välgjord presentation där du lyfter fram centralt innehåll från ditt arbete. Innehållet i presentationen var tydligt och det var lätt att följa med och förstå vad som menades. Broschyren om samarbetet mellan hemmet och skolan hade en bra struktur som gjorde den lättläst. Tipset som fanns med i broschyren att tillsammans med föräldrarna komma överens om en checklista är något som jag tar med mig. Bra jobbat!

3. Materialet du gjort i form av broschyr var konkret och användbart. Checklistan var en toppen idé för att hitta samarbetet mellan föräldrar och lärare. Absolut något jag kunde använda i framtiden! Videon var lättförståelig och tog upp det centrala i din avhandling. Jag hade önskat lite mera inslag av annat än presentationen i din video för att ytterligare väcka intresset. T.ex. kunde det varit kul att höra din röst eller se dig i filmen. Rubriken och ingressen är inbjudande och får en att vilja se videon och läsa din avhandling.