Studiebesök till lantgårdar

Emilia Lövsund

Kan dina elever berätta hur maten som serveras i skolmatsalen har producerats? Forskning visar att dagens barn har allt sämre kunskap om varifrån maten de äter kommer. Genom att ta med eleverna till en lantgård ger du dem möjlighet att med alla sina sinnen lära sig om hur matproduktion går till. En sådan upplevelse skapar minnen för livet!

Stödmaterial: Studiebesök till lantgårdar

Hela avhandlingen hittas här: https://www.doria.fi/handle/10024/169121

Ett svar på ”Studiebesök till lantgårdar”

1. Du har gjort en väldigt intressant och rolig video! Roligt att du själv har tagit dig ut till en lantgård. Jag gillar att du hade en glad låt i bakgrunden, det gjorde hela videon till en positiv och glad video. Utöver det tyckte jag du fokuserade på att lyfta upp det väsentliga ur din magisteravhandling utan att videon innehöll allt för mycket information. Jag gillade även hur du i slutet hade konkreta exempel på hur jag som tittar på videon kan gå tillväga för att få ytterligare information. Fin video!