Dubbelkarriär för idrottande högstadieelever

Casper Källberg & Ville Huuhka

Vår avhandling behandlar dubbelkarriär för idrottande högstadieelever. Med dubbelkarriär avses att kombinera idrott och studier. I vår avhandling undersöker vi idrottande högstadieelevers möjligheter och utmaningar med att göra en dubbelkarriär i högstadiet. Vi undersöker detta fenomen både ur idrottande högstadieelevers och skolpersonalens perspektiv.

Stödmaterial: Guide för lärare

Hela avhandlingen hittas här: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202003117894

Ett svar på ”Dubbelkarriär för idrottande högstadieelever”

1. Jag tycker om videon. Tycker det framkommer på ett tydligt sätt vad som är det viktigaste gällande dubbelkarriär. Jag tycker det även kommer bra fram vad läraren kunde tänka på då det förekommer elever som gör dubbelkarriär och varför det är bra att tänka på en dubbelkarriär redan i högstadiet.

Jag tycker stödmaterialet är innehållsmässigt bra. Det kunde dock har gjorts på ett mer intresseväckande sätt så man faktiskt blir intresserad att läsa detta. Men det märks att Ville och Casper är insatta i ämnet vilket är det allra viktigaste!