CFP: Perspectives on the revitalization of minority languages/Perspektiv på revitalisering av minoritetsspråk 20-22 nov 2024

Call for Papers: Perspectives on the revitalization of minority languages

November 20-22, 2024
Location: Södertörn University
Organizers: Institute for Language and Folklore and Södertörn University
Södertörn University (SH) and the Institute for Language and Folklore (Isof) invite you to a conference on perspectives on the revitalization of minority languages. Language revitalization is an increasingly urgent issue in our time, both in the Nordic region and in Europe as well as worldwide. During 2022-2024, SH and Isof both have specific government assignments on the revitalization of the national minority languages.

The conference wants to highlight both experiences and research to enable the problematization of revitalization as a concept, idea and practice. We also want to open a discussion on how activism and research can mutually benefit each other.

Please register and upload your abstracts (max 200 words) by May 13, 2024.

See attached pdf for more information

————————————————————————————————————

Call for Papers: Perspektiv på revitalisering av minoritetsspråk

Datum: 20-22 november 2024
Plats: Södertörns högskola
Arrangörer: Institutet för språk och folkminnen och Södertörns högskola

Södertörns högskola (SH) och Institutet för språk och folkminnen (Isof) bjuder tillsammans in till en konferens om perspektiv på revitalisering av minoritetsspråk. Språkrevitalisering är en allt mer angelägen fråga i vår tid såväl i Norden och i Europa som världen över. SH och Isof har båda under 2022-2024 särskilda regeringsuppdrag om revitalisering av de nationella minoritetsspråken.

Konferensen vill synliggöra både erfarenheter och forskning för att möjliggöra problematisering av revitalisering som begrepp, idé och praktik. Vi vill även öppna för en diskussion om hur aktivism och forskning ömsesidigt kan gynna varandra.

Anmälan med abstrakt (max 200 ord) skickas senast den 13 maj 2024.

Se bifogad pdf för mer information!