Om portalen

Sidan Etnologi och folkloristik i Norden är en samnordisk portal för informationsspridning gällande allt som kan tänkas vara av intresse för forskare och andra aktiva inom de traditionsvetenskapliga ämnena i de nordiska länderna. Här finns en blogg som uppdateras regelbundet med information som skickas in till administratörerna där du förhoppningsvis hittar det som är aktuellt just nu. Mer permanenta länkar och information om större händelser som konferenser eller calls for papers till olika tidskrifter hittas via menyn.

Portalen finansieras av Kungliga Gustav Adolfs Akademien för svensk folkkultur samt Traditionsvetenskapliga nämnden vid Svenska Litteratursällskapet i Finland.

Kontaktpersoner
Lars-Eric Jönsson, Kungliga Gustav Adolfs Akademien för svensk folkkultur & Lunds universitet, lars-eric.jonsson(@)kultur.lu.se
Blanka Henriksson, Traditionsvetenskapliga nämnden vid Svenska litteratursällskapet & Åbo Akademi, blanka.henriksson(@)abo.fi

The page Ethnology and folkloristics in the Nordic countries is a portal made for sharing information regarding things of interest to researchers and others active within the field. Here you can find a blog that is updated whenever there is anything new happening. More permanent links, calls for papers to conferences or journals or bigger events will be found in the menu above.

The portal is financed by The Royal Gustavus Adolphus Academy for Swedish Folk Culture and the Committee for Ethnology and Folkloristics at The Society of Swedish Literature in Finland

Contacts
Lars-Eric Jönsson, The Royal Gustavus Adolphus Academy for Swedish Folk Culture & Lund University, lars-eric.jonsson(@)kultur.lu.se
Blanka Henriksson, Committee for Ethnology and Folkloristics at The Society of Swedish Literature in Finland &  Åbo Akademi University, blanka.henriksson(@)abo.fi