Doktorand i museologi vid Umeå Universitet

Institutionen för kultur- och medievetenskaper söker en doktorand i museologi.

Som doktorand formulerar du din forskningsplan och driver självständigt ditt avhandlingsprojekt framåt i samråd med dina handledare. Du har fortlöpande handledning och avstämning med såväl handledare som studierektor för forskarutbildningen. Du kommer att vara en del av institutionens forskningsmiljö där du förväntas vara engagerad och bidra genom deltagande i t.ex. seminarier, forskarnätverk, vetenskapliga sammankomster samt konferenser. Du förväntas även delta vid andra möten och sammankomster på institutionen så som ämnesmöten, arbetsplatsträffar och personaldagar. Studierna påbörjas 2 september 2024. Arbetsplats är Umeå universitet. Doktorander förväntas i övrigt delta aktivt i utvecklandet av ämnets forskningsmiljö. Hög närvaro i miljön är ett krav.

Sista ansökningsdag: 10 mars 2024

Läs mer här