Postdoktor i etnologi vid Uppsala universitet

Postdokanställning i etnologi, Uppsala universitet. Anställningen är på heltid och tidsbegränsad till 2 år.
Sista ansökningsdag 30 november 2023.

Institutionen för kulturantropologi och etnologi bedriver utbildning och forskning om många av de komplexa sammanhang som präglar dagens globaliserade värld. Institutionen har ett fyrtiotal medarbetare. Verksamheten består till stor del av forskning och har två framstående forskarmiljöer som rymmer professorer, forskare, postdoktorer och flertalet doktorander. Vid institutionen ges undervisning på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå i etnologi och kulturantropologi på två campus (Uppsala och Visby). Mer om institutionen och den forskning som bedrivs där finns på http://antro.uu.se/.
Institutionen söker en postdoktor i etnologi, 100 %, från och med den 1 februari 2024 eller enligt överenskommelse med placering i Uppsala. Genom egen forskning och samarbete med övriga forskare förväntas innehavaren av tjänsten bidra till institutionens forskningsmiljö.