Seminarium om bättre arbetshälsa med hjälp av Lean-metoden

Medarbetare och ledare inom social- och hälsovårdsområdet välkomnas till en eftermiddag där vi förenar Lean- och arbetshälsa. Lean-filosofin erbjuder ett systematiskt sätt att ta vara på medarbetarnas kompetens och ideér med en förbättrad arbetshälsa som resultat.Seminariet arrangeras torsdagen den 14 november 2019, kl. 12–17. Det tvåspråkiga seminariet är avgiftsfritt.

Program:

Kl. 11.45 Registrering

Kl. 12.00–13.15 Mistä oikein puhumme, kun puhumme työhyvinvoinnista? Kirsi Heikkilä-Tammi

Kl. 13.15–13.45 Kaffe

Kl. 13.45–16.30 Förbättra, leda och skapa laganda med Lean, Bengt Savén

Kl. 16.45 Avslutning

Bengt SavénBengt Savén är adjungerad professor i Hållbart Ledarskap och Systematisk Förbättring på Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) i Stockholm. På KTHs LeanCentrum arbetar han med forskning och undervisning.

Kirsi Heikkilä-TammiKirsi Heikkilä-Tammi, PhD, är forskningsledare vid Tampereen yliopisto, työhyvinvoinnin tutkimusryhmä.

Anmälning senast 31.10 på: https://network.novia.fi/Events/94/Apply

Plats: Auditorium Florence, Yrkeshögskolan Novia, Wolffskavägen 31, Vasa.

Kontaktperson: carina.gadda@novia.fi

Seminariet arrangeras som en del av projektet HYVINVOIVA HOIVA – VÄLMÅENDE OMSORG. Projektet finansieras av Social- och hälsovårdsministeriet genom Europeiska socialfonden åren 2019–2021. Projektet genomförs av Åbo Akademi/Centret för livslångt lärande, Tampereen yliopisto/Johtamisen ja talouden tiedekunta, Laurea-ammattikorkeakoulu och Yrkeshögskolan Novia. Projektet riktar sig till äldreomsorgsenheter i Birkaland, Egentliga Finland, Nyland och Österbotten. Mera om projektet på: www.abo.fi/hyvinvoivahoiva

Det här inlägget postades i Svenska nyheter och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.