Webinaarit keväällä 2022 – Työhyvinvointi ikäihmisten hoivapalveluissa

Tervetuloa osallistumaan inspiroiviin asiantuntijaluentoihin, joissa käsitellään työhyvinvointia sekä esihenkilön ja työyhteisön roolia työhyvinvoinnin kehittämisessä.

Millä keinoin voidaan kehittää ja parantaa työyhteisön työhyvinvointia ja työssäjaksamista?

Webinaarisarja on suunnattu ikäihmisten palveluiden piirissä työskenteleville johtajille, esihenkilöille, tiimivastaaville, osastonhoitajille sekä muille työhyvinvoinnin kehittämisestä kiinnostuneille.

Asiantuntijaluennot järjestetään Teams-webinaareina osana Sosiaali- ja terveysministeriön rahoittamaa HYVINVOIVA HOIVA – VÄLMÅENDE OMSORG -ESR-projektia yhdessä Sosiaalitaidon kanssa. Osallistuminen on maksutonta.

Webinaarit keväällä 2022

Torstai 5.5. klo 13.00–14.30

”Me ollaan kokeiltu toi jo” – Kokeilukulttuuria vahvistamalla tukea työhyvinvointiin

• Miten yhteiskehittäminen, innostunut ideointi ja fasilitointi tukevat muutoskokeiluja?
  • Kokemuksia ja käytännön esimerkkejä kokeilukulttuurista hoivatyössä
  • Keskustelua teemalla: Miten rohkaista kokeiluihin?

Johtaja Elina Flemming, lehtori Päivi Mantere, hankeasiantuntija Jenna Pennanen, Laurea-ammattikorkeakoulu

Hankeasiantuntija Carina Gädda, hankeasiantuntija Camilla Pitkänen, lehtori Sirkku Säätelä, Novia-ammattikorkeakoulu

Kehittämiskoordinaattori Tamara Björkqvist, Sosiaalitaito

Ilmoittautuminen: https://crm.abo.fi/Events/1465/Apply?lang=fi&key=.

Tervetuloa!

Torstai 7.4. klo 13.00–14.30

Työn kehittäminen Leanin avulla – Esimerkkejä hoivatyön arjesta

• Miten työn kehittämisellä voidaan vaikuttaa työhyvinvointiin? Miksi hyödyntää Leaniä?
  • Kehittämisprosessi Hyvinvoiva hoiva -hankkeessa ja keskeiset tunnistetut arjen kehittämishaasteet hoivayksiköissä
  • Kokemuksia ja käytännön esimerkkejä Lean-menetelmien käytöstä hoivatyötä kehitettäessä

Johtaja Elina Flemming, lehtori Päivi Mantere, hankeasiantuntija Jenna Pennanen, Laurea-ammattikorkeakoulu

Hankeasiantuntija Carina Gädda, hankeasiantuntija Camilla Pitkänen, lehtori Sirkku Säätelä, Novia-ammattikorkeakoulu

Torstai 17.3. klo 13.00–14.30

Yhteisöohjautuvuuden mahdollisuudet hoiva-alan työssä

• Sopiiko yhteisöohjautuvuus hoivatyöhön ja mitä hyötyä siitä voisi olla?
  • Miten toimii yhteisöohjautuva tiimi tai työyhteisö?
  • Millaiset työntekijän taidot ja valmiudet tukevat yhteisöohjautuvuutta?
  • Miten johtaa itse- ja yhteisöohjautuvampaa työtä? Mikä on esihenkilön rooli?

Tutkimusjohtaja Kirsi Heikkilä-Tammi, Tutkija Riitta-Liisa Larjovuori, Tutkija Ismo Kinnari / Työhyvinvoinnin tutkimusryhmä, Tampereen yliopisto

Lisätietoja:

Hyvinvoiva hoiva -hanke / Välmående omsorg-projektet, Åbo Akademi:
Mona Riska, mona.riska@abo.fi, Kristina Westerén, kristina.westeren@abo.fi

Sosiaalitaito: Tamara Björkqvist, tamara.bjorkqvist@sosiaalitaito.fi

sasiaalitaito-logo

Det här inlägget postades i Suomenkieliset uutiset och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.