Webbinarier våren 2021

Välkommen att delta i inspirerande webbinarier med sakkunniga föreläsare våren 2021!

I webbinarierna behandlas teman kring arbetsvälmående samt arbetsgemenskapens och förmannens roll som utvecklare av arbetsvälmåendet. Presentationerna belyser hur man utvecklar och leder arbete och personalens kunnande och förändringsberedskap så att arbetsvälmåendet och välbefinnandet inom äldreomsorgen förbättras. Social- och hälsovårdssektorns anställda har en utmanande arbetssituation och det är
särskilt viktigt att upprätthålla personalens arbetsvälmående och ork i arbetet.
Föreläsningarna arrangeras som webbinarier i Teams. Målgruppen för webbinarierna är ledare, förmän och anställda inom äldreomsorgen. Webbinarierna arrangeras inom det av Social- och hälsovårdsministeriet finansierade HYVINVOIVA HOIVA – VÄLMÅENDE OMSORG -ESF-projektet. Deltagande i webbinarierna är avgiftsfritt. Två av vårens webbinarier är svenskspråkiga, ett webbinarium är tvåspråkigt (föreläsning på svenska och CASE-presentation på engelska).

28.4.2021 kl. 14.00-15.00 Service design i ett nötskal – principer, verktyg, möjligheter

Elina Vartama, formgivare, yrkeslärare, pedagogie magister, lektor vid Yrkeshögskolan Novia och utbildningsledare för högre yrkeshögskoleutbildningen i Service Design, som leder till Master of Business Administration -examen. Undervisar i service design sedan 2012, handleder projektarbeten, examensarbeten i service
design och medverkar i Novias FUI-projekt (forskning, utveckling och innovation).

28.4.2021 kl. 15.00-15.30 Developing Self-managed Teams through Service Design Methods

Magdalene Awahnde, Master of Business Administration. Lead nurse with over 14 years of clinical care experience working in City of Helsinki. Promoted to assistant Nurse manager 2021 at Kustaankartano Senior Center Geropsychiatry ward H1 as a respected team player with demonstrated leadership skills. Specialized practice in cerebrovascular accident rehabilitation and mental health care. Extensive experience and thorough understanding of clinical care/geropsychiatry care. Honored with several merit awards as a highly effective lead nurse.

Anmälan senast 26.4.2021 per e-post: hyvinvoivahoiva@abo.fi

26.5.2021 kl. 14.00-15.30 Samarbete och bemötande av varandra på arbetsplatsen

– Hur vi ska arbeta tillsammans, kommunicera och hantera konflikter.

Annika Tidström, professor i företagande vid Vasa universitet. Har flera års erfarenhet av att utbilda inom konflikthantering, ledning av förändring och strategi.

Anmälan senast 24.5.2021 per e-post: hyvinvoivahoiva@abo.fi

3.6.2021 kl. 14.00-15.30 Välfärdsteknologi – dagens melodi

Presentation av en elektronisk handbok för personalen.
Novia examensstuderande inom social- och hälsovård presenterar, Yrkeshögskolan Novia/Campus Åbo

Sari Lehtovaara, socionomstuderande vid YH Novia. Har jobbat ca 5 år som
verksamhetsledare i dagverksamheten för äldre med mental- eller missbruksproblem. Har tidigare jobbat med minnesjuka ca 5 år på avdelning och ca 10 år
inom dagverksamhet.

Lotte Makkee, tredje årets socionomstuderande. Har jobbat lite över ett år på
Kårkulla KUR, med olika åldersgrupper, där det används välfärdsteknologi i
arbetet.

David Nylén, sjukskötarstuderande vid YH Novia.
Rebecka Pahlman, utbildad närvårdare som de senaste 9 åren arbetat på en
dagverksamhet för personer med minnesproblem. Socionomstuderande vid YH
Novia.

Anmälan senast 1.6.2021 per e-post: hyvinvoivahoiva@abo.fi

Tilläggsinformation:
Kristina Westerén, e-post: kristina.westeren@abo.fi
Åbo Akademi, Centret för livslångt lärande

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.