Doktorandanställningar inom doktorandprogrammet i genus, kultur och samhälle vid Helsingfors Universitet

Doktorandprogrammen vid Helsingfors universitet söker doktorander för tidsbegränsade anställningar med start den 1 januari 2025. Doktorander vid universitetet bedriver sin avhandlingsforskning som en del av en internationell vetenskaplig gemenskap under handledning av ledande forskare inom sina områden.

Din roll kommer att innebära att bedriva avhandlingsforskning och slutföra en doktorsexamen enligt doktorandprogrammets läroplan. Till arbetsuppgifterna kan också höra undervisning och andra uppgifter, till en omfattning av högst 5 procent av den årliga arbetstiden. Anställningens längd beror på avhandlingsarbetets skede och inkluderar en prövotid på sex månader.

Sista ansökningsdag 9 september 2024