Höstens kick-off 28 september 2020

Hösten är igång och det blev dags att fundera över höstens Synaps. Den 28 september 2020 samlades vi återigen (projektledare, projektkoordinator, Vi7-lärarna och magisterstuderande) för att planera höstens seminarium som går av stapeln 5 december 2020. Tema denna höst är kriser och sociala behov, ett viktigt ämne som behöver belysas i dessa tider! Mera info om detta kommer inom kort.

I våras hade vi vårt första digitala seminarium via Zoom pga. den rådande pandemin. Vi strävar efter att vi i höst ska kunna ordna ett seminarium där vi alla kan vara på plats, i Akademisalen.

En Synaps-programpunkt…

• utgår från psykologisk forskning och närmare bestämt en mini-systematisk översikt av tillgänglig forskning som studerande upprättar kring det specifika temat, vars resultat de på något sätt integrerar i sin presentation/workshop. Översikten skall godkännas av projekledaren, som i egenskap av forskare även kan ge studerande tips på relevanta artiklar och sökord.
  • tar upp relevanta psykologiska teman för ungdomar
  • har ett tema som ger kunskaper som unga kan ha direkt nytta av, och som ingår i någondera av nedanstående kategorier:

Nästa möte
…kommer gå av stapeln 21 oktober och då är det dags för våra studerande som ansvarar för höstseminariet att presentera sina egna workshoppar. Till dess jobbar vi med seminariets upplägg i stort, i hopp om att kunna ordna höstseminariet i Akademisalen.

Med vänliga hälsningar,

Elin Engelholm, projektkoordinator