Knattebo daghem och Yttermalax förskola

Daghemmets ort:
Malax

Daghemmets storlek (antal avdelningar, barn):
4 avdelningar + 2 förskoleavdelningar.
Ca 97 barn.

Vi verkar på följande språk:
5 på svenska.
1 avdelning på finska.

Vår pedagogiska grundsyn:
Vi arbetar för att barnen ska känna sig trygga på daghemmet och tillsammans i barngrupp arbetar vi mycket med gruppdynamiken och inkludering. Barnen ska känna tillit till alla vuxna och få möjlighet att lära sig samarbetsfärdigheter och socioemotionella färdigheter tillsammans. Individuellt bemötande och pedagogisk verksamhet enligt barnets utvecklingsnivå och kapacitet är viktiga ledord.

Språket, motoriken och socioemotionella färdigheter i fokus.

Vår pedagogik:
Vi går regelbundet till skogen i anslutning till vårt daghem och rör oss mycket utomhus. Vi är pilotdaghem för Småbarnspedagogiken i rörelse och jobbar alltmer med att utforma lärmiljöerna enligt barnens intressen och önskemål. Förskolan besöker regelbundet Pixne idrottsområde under läsåret.

Varför ska studerande göra praktik på vårt daghem?
Vi har erfaren, trygg personal som arbetar på enheten med gedigen pedagogisk bakgrund. Vi arbetar medvetet med hela personalteamet och teamets delaktighet i verksamheten.

Vi kan erbjuda boende för den studerande under praktiktiden:
Nej

Vi kan hjälpa till att söka boende för den studerande under praktiktiden:
Nej