Darghem Port Arthur

Daghem Port Arthur

Daghemmets ort: Åbo

Daghemmets storlek: 8 grupper, ca 110 barn

Vi verkar på följande språk: Svenska

Vår pedagogiska grundsyn: Det centrala i verksamheten på daghem Port Arthur är ett experimentellt och utforskande arbetssätt och av naturen intresserade barn, en verksamhet med Reggio Emilia inspirerat inslag. Vi ser barnen som aktiva deltagare i sin vardag som är nyfikna på sin omgivning och som har upptäckarglädje. Barnens tidigare erfarenheter, kunskaper och intressen tas i beaktande då den småbarnspedagogiska verksamheten planeras. Pedagogerna är medaktörer och letar fram kunskap tillsammans med barnen, tillsammans formas verksamheten.

Vår pedagogik: Största delen av pedagogerna på daghem Port Arthur är utbildade Skogsmulleledare och alla grupper har regelbunden Skogsmulleverksamhet året runt. Vi är även med i ett cykelprojekt, Scale-up, som förser daghemmet med olika storlekars och sorters barncyklar. Utöver barncyklarna har vi en ”Muksubussi” till vårt förfogande; en stor elcykel som kan transportera upp till 8 barn och en pedagog samtidigt.

Varför ska studerande göra praktik på vårt daghem? Vi erbjuder kvalitativ småbarnspedagogik i nybyggda, ändamålsenliga utrymmen nära Åbo centrum. Vi är utvecklingsorienterade och positiva och har en god gemenskap bland personalen.

Vi kan erbjuda boende för den studerande under praktiktiden: Nej

Vi kan hjälpa till att söka boende för den studerande under praktiktiden: