Folkhälsans daghem Villekulla

Bilden hämtad från daghemmets sida på folkhälsans hemsida.

Folkhälsans daghem Villekulla

Daghemmets ort:
Kouvola

Daghemmets storlek:
4 avdelningar, cirka 80 barn.

Vi verkar på följande språk:
Finska och svenska

Vår pedagogiska grundsyn:
Vi erbjuder en trygg, lugn och mångsidig uppväxtmiljö, där barnet får växa, uppleva och lära sig både som individ och som medlem i gruppgemenskapen.

Målet med den språkberikade verksamheten är att ge barnen möjlighet att bekanta sig med ett nytt språk och lära sig grunderna i det samt att skapa en positiv attityd gentemot språket genom trevliga upplevelser. Det ger stöd för inlärningen i vardagen och skapar en stark grund för språkinlärningen i framtiden.

Vår pedagogik:
Funktionellt lärande både inomhus och utomhus är en viktig del av vår vardag. Vi utnyttjar den närliggande miljön i programmet, bland annat möjliggör kåtan på daghemmets gård mångsidig verksamhet. Att tillsammans lära sig genom lek är viktigt för oss och vi inkluderar pedagogiken i lekarna. På detta sätt utvecklas barnets lekkunskaper, språkkunskaper och sociala kunskaper.

Läs mer om oss på https://www.folkhalsan.fi/vardochservice/servicetjanster/daghem/folkhalsans-daghem-villekulla/

Varför ska studerande göra praktik på vårt daghem?
Hos oss får du bekanta dig med ett daghem med barn i alla åldrar, från de minsta till förskolebarn. Om du är intresserad av språkberikande verksamhet, där barnen och pedagogerna använder både finska och svenska, utomhuspedagogik och rörelse inom småbarnspedagogiken är du varmt välkommen till oss!

Vi kan erbjuda boende för den studerande under praktiktiden:
Nej

Vi kan hjälpa till att söka boende för den studerande under praktiktiden:
Nej