Tallbo daghem

Daghemmets ort: Helsingfors

Daghemmets storlek: 35 barnplatser, 2 grupper och 5 i vårdpersonalen

Vi verkar på följande språk: Svenska

Vår pedagogiska grundsyn: På våra daghem betonar vi barnens styrkor och behov. Vi uppmärksammar det barnen kan och att de får möjlighet att lära sig av varandra. Det är viktigt att barnen får känna att de lyckas och att de har det roligt. Hos oss är barn och vuxna likvärdiga och tillsammans ser vi världen ur barnets perspektiv. Tillsammans skapar vi en vi-känsla där alla blir sedda och hörda, vilket är en viktig grund i vårt arbete. Vi ser mångfald som en rikedom och vi visar vägen mot ett inkluderande samhälle. Vi är alla värdefulla och respekterade för den vi är. Hos oss är vuxna positiva förebilder, lyhörda vägledare och inbjudande medforskare.

Vår pedagogik: Vi utgår ifrån barnets styrkor och behov i all planering och vi uppmuntrar alla barn att få sin röst hörd. Den kommande tiden kommer vi att lägga extra fokus på språkmedvetenhet, självledarskap och positiv pedagogik.

Varför ska studerande göra praktik på vårt daghem? Genom att utföra praktik på ett av våra daghem försäkrar du en plats där du blir väl bemött och ges möjlighet att utveckla dig i din professionella roll i samråd med kunnig personal. Via praktik på Barnavårdsföreningens daghem har du även möjlighet att få en insyn i det övriga arbetet som sker på föreningen som kan vara av nytta i de kommande studierna samt i arbetslivet.

Vi kan erbjuda boende för den studerande under praktiktiden: Nej

Vi kan hjälpa till att söka boende för den studerande under praktiktiden: Nej