Projekt möter projekt 6.10.2016

Hösten har kört igång med en rivstart och vi närmar oss nästa DiDiDi-seminarium.

Den 6 oktober kl. 14.30 är ni mycket välkomna till Vasa övningsskolas gymnasium, auditoriet, för att under rubriken ”Projekt möter projekt” lyssna till klasslärarna Sophia Svenfelt och Johanna Nygård, som berättar om sina erfarenheter från lärmiljöprojektet TIP – Teknikstödd Individcentrerad Pedagogik. Ett av de konkreta resultaten av projektet är att man nu i Larsmo har 1:1 med pekplattor i åk 1-2 i kommunens alla skolor och är bra på gång med digitaliseringen av nybörjarundervisningen. Från Petalax gymnasium har vi på plats ämneslärarna Marianne Backlund och Tiina Harkkila samt rektor Maggi Bast-Gullberg, som i egenskap av pilotskola pratar om sina erfarenheter kring utvecklandet av eKlasstandem för virtuella lärmiljöer.

Det är också möjligt att på distans delta i seminariet.

Här hittar du mer information om programmet.

Här kan du anmäla dig (även alla ni som deltar på distans).