Digiskutt i tio år vid Vasa övningsskola.

Välkomna att blicka bakåt och framåt på DiDiDi-seminariet den 19 april 2017 kl. 14.30-16.00!

Seminariet inleds med att gymnasierektor Ulla Granfors, grundskolerektor Elisabet Backlund-Kärjenmäki och professor Ria Heilä-Ylikallio reflekterar över det som blev gjort och ogjort inom DiDiDi-projektet vid Vasa övningsskola i ljuset av liknande forsknings- och utvecklingsprojekt i Norden. Många röster hörs genom att postern ”Developing digital didactics” och coffee table-boken ”DiDiDi vid Vasa övningsskola 2006-2016” presenteras.

Efter det presenterar pedagogie studerande Rasmus Walberg sitt avhandlingsmanuskript ”Undersökande arbetssätt – värt att testa? En studie med avsikt att öka förståelsen för undersökande arbetssätt med digitala verktyg i huslig ekonomi”. Kommentarer ges av forskningsledare Mia Porko/Hudd.

Fysiskt kommer vi att befinna oss i Vasa övningsskolas auditorium, grundutbildningen, på Kyrkoesplanaden 11-13, men kom ihåg att även anmäla digitalt deltagande: anmälan sker HÄR

Hjärtligt välkomna, IRL eller digitalt!