Invigning av ET och IT’s nya utrymmen i Academill / Inauguration of ET and IT’s new spaces in Academill

In English below.

Välkommen på invigningen av ET och IT’s nya utrymmen i Academill

Fakulteten för naturvetenskaper och teknik (FNT) vid Åbo Akademi har varit verksam i Vasa sedan 2011 då utbildningen på diplomingenjörsnivå i energiteknik startade. År 2021 utökades verksamheten, och man kan nu även bli diplomingenjör i informationsteknologi i Vasa.

Denna höst har Energitekniken och Informationteknologin flyttat in i nya, gemensamma utrymmen i Academill, och vi vill nu fira detta genom att bjuda in studerande, alumni, kollegor, finansiärer och övriga samarbetspartners. Evenemanget ordnas i Academills foajé måndagen den 14 november 2022, kl. 16-18.  Vi börjar tillställningen med en paneldiskussion som behandlar regionens behov gällande forskning och utbildning inom energi- och informationsteknik. Förutom detta är programmet inofficiellt, och man kan networka eller bara umgås med gamla bekanta. Det finns även möjlighet att diskutera aktuell verksamhet och forskning vid ämnena med doktorander och personal samt bekanta sig med de nya utrymmena.

Anmäl ditt deltagande senast 6.11 på adressen https://survey.abo.fi/lomakkeet/14962/lomake.html.

Welcome to the inauguration of ET and IT’s new spaces in Academill

The Faculty of Science and Engineering at Åbo Akademi University has been active in Vasa since 2011 when the master’s program in Energy Technology began. From 2021, we now also provide a master program in Information Technology in Vasa.

This fall, Energy Technology and Information Technology in Vasa has moved into new spaces in Academill. Therefore, we invite students, alumni, colleagues, financiers and other partners to celebrate this with us in the foyer in Academill on Monday, November 14th, 2022, at 4-6 PM. We start the event with a panel discussion about the regional need for research and education related to energy and information technology. The rest of the program is informal, with opportunities for networking or just to meet old acquaintances. During the event, it is also possible to discuss current activities and research with PhD students and personnel, as well as visit the new office spaces.

Please register for the event before November 6th at https://survey.abo.fi/lomakkeet/14962/lomake.html.