Pre-doktorand samarbete

Har du tänkt på möjligheten att fortsätta med forskarstudier och forskning efter DI-examen? Men du har ett intressant och välavlönat jobb så att bli heltidsdoktorand är inget alternativ?

Det är helt möjligt att utföra kurser och arbeta på vetenskapliga manuskript tillsammans med oss i TIN-nätverket utan att ännu vara inskriven doktorand. Och ibland är det kanske att rekommendera att man provar på lite först, ifall man inte är helt säker på om, när eller varför man tänker börja doktorera.

Inled processen med att delta i våra seminarier, prova på någon universitetskurs och börja skissa på en plan: kunde första steget vara att försöka göra en översiktsstudie (review) tillsammans med någon kollega i nätverket kring det område du är intresserad av? Tänker du på att söka ett litet stipendium för detta arbete från någon stiftelse, och behöver en rekommendation?

Vi i TIN-nätverket kan fungera som ditt bollplank och förhoppningsvis inspirationskälla! Vi har redan enstaka personer som börjat samarbeta med oss på detta sätt, men hoppas nu att verksamhetsformen kunde bli större, så att konceptet samtidigt kan vidareutvecklas!