Skrivet om projektet

Björklund, S.,  Hansell, K. & Tötterman-Engström, T. (2018). “Absolut ingen rädsla utan nyfikenhet” Tidigareläggning av finska – Case Nykarleby. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 9(4).

Hansell, K. & Björklund, S. (2022). Developing bilingual pedagogy in early childhood education and care: Analysis of teacher interaction. I: Journal of Early Childhood Education Research. 11, 1, s. 179-203 s.

IKI-handbok

Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta & kompassi: askeleita kehittämistyöhön / Karta och kompass för innovativ språkpedagogik: steg på vägen 

Delar av handboken kan också läsas på engelska:                                                          A Map and Compass for Innovative Language Education : Steps towards development

Virta, S. (2020). Tidigarelagd finska i ett svenskspråkigt daghem: En kvalitativ analys av tio 5-åringars förståelse och produktion av finska med hjälp av en handdocka.