Workshopen i Digital berättelse Medietanken 2013

Vår workshop i Digital berättelse genomförs under ett pass istället för två. På den tiden får ni göra följande:

Digitala berättelser 13.45-15.15

Kom med och testa på hur du kan göra en film med dina egna och skolans enkla digitala hjälpmedel. Ingrid Svanfeldt är till yrket tv-journalist och säljer bl.a aktualitetsprogram för FST5. Video i klassen-kurshelheten är Ingrid Svanfeldts idé. På denhär korta workshopen får du veta vad Video i klassen är, var du hittar bra hjälpmedel och info på Internet och du får också pröva på att göra en enkel digital historie alldeles själv med hjälp av dessa hjälpmedel. Vi jobbar med nätverktyg och de verktyg ni och jag har med, så ta en egen laptop och en digital kamera med dig. Vi kollar också in din smarttelefon, i fall vi kan utnyttja den.

Kom ihåg att den som anmäler sig också kan delta i ytterligare en workshop!

Anmäl er här: