Om doktorandnätverket

Mängden utexaminerade doktorer inom TIN-området har varit ganska anspråkslös i Vasa-regionen. Projektet tog 2020 avstamp från detta faktum och arbetar från 2024 allt mer med att utveckla  samarbetsformer med industrin och yrkeshögkolorna.  Verksamhetens målsättning är att stöda 16-20 doktorander inom TIN-området som  utför sina forskarstudier i Österbotten. Detta möjliggör att utexamineringen av TIN-doktorer skulle fördubblas jämfört med nivån 2017-19 (då projektet planerades).

Projektet startade 2020 och har en uppdaterad projektplan för 2024-2027. TIN-projektet är ett samarbete mellan Energitekniken vid ÅA i Vasa, forskare och professorer vid FNT i Åbo, FoU vid Yrkeshögskolan Novia i Vasa samt Vasaregionens industri.

Ifall du planerar att doktorera, håller på att doktorera eller redan har doktorerat i ovannämnda ämnesområden och är verksam i Österbotten, ta då gärna kontakt med oss i doktorandnätverket!

Pre-doktorand samarbete

Post doc samarbete (efter doktorsexamen)

Börja doktorera vid ÅA

I nätverket aktiva doktorander och post docs