Där palmerna bor

Den näst sista dagen lider mot sitt slut. Under senaste dagarna har vi sett en hel del olika miljöer – byar, höjder och en storstad. Israel är ett land med omväxlande miljö, som är så vacker. Det överraskar gång på gång.

0

Ibland kan det kännas som att det finns en distans mellan undervisande personal och studeranden. Men då din lektor springer som ett litet barn förbi alla andra mot havet så kan du snabbt inse att de också är lika som du – fulla med lekfullhet och glädje.

Dilemmat med överlopps 50 shekels. Hur organiserad och matematisk du än tror dig vara, råkar det alltid finnas en 50 shekel för mycket i potten då vi betalar en räkning. Detta har hänt flera gånger under denna resa och vi vet inte ännu heller varifrån dessa 50 shekels kommer ifrån.

Kom ihåg att kolla när ditt hotell stänger. Annars kanske du kan mitt i allt hitta dig själv sittandes på gatan utanför hotellet. Ironiskt nog kunde du se nyckeln i dörren på insidan. Tur finns det yrvakna kursdeltagare som är räddare i nöden.

Mysighetsnivån steg till skyarna då tjejerna bor i ett rum och killarna bor i ett rum. Man når en helt ny nivå på studie-erfarenhet då man får dela liv med sina medstuderanden 24/7. Detta kan upplevas jobbigt, men i slutändan är det nog något som ger ett mervärde i studierna.

Känslan då det är näst sista dagen och hela gruppen är trötta men samtidigt så glädjefyllda och hela kalaset bara blir till ett okontrollerbart fnitter.

Nu ska vi sova gott den sista natten, i storstaden. Imorgon ska vi uppleva stranden, marknaden, museer och ambassad 🙂

PS. Myggor har uppenbarat sig.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.