Vilken SLUSH vecka det var!
Redan innan själva Slush evenemanget började, skrev jag en artikel för Slush News om evenemanget i Shanghai. Artikeln handlar till största delen om varför Slush ordnas i Kina, hur program upplägget för evenemanget ser ut och vad annat spännande deltagarna kan förvänta sig. Artikeln heter ”The World Meets China in Shanghai” och publicerades på Slushs globala nätsidor. Gå gärna och kolla länken ifall du vill läsa hela artikeln.
Under evenemanget hade jag ett antal olika arbetsuppgifter, vilket var bra eftersom jag fick arbeta med samt träffa många nya människor. Min huvudsakliga titel under evenemanget var ”Head of Hospitality”. Denna roll utdelades till mig, eftersom jag arbetat i Speakers & Program tiimet under min tid i Shanghai. Med andra ord var det på mitt ansvar att se till att alla Speakers + deras assistenter och andra VIP gäster (investerare, regeringstjänstemän, etc.) hade en super upplevelse under evenemanget. Största delen av tiden såg jag till att alla speakers var på plats då de skulle och att de visste var och när de skulle befinna sig backstage innan deras keynote-tal. Arbetet krävde mycket koordination och bra kommunikation, men tack vare ett fungerande samarbete med Stage-tiimet påbörjades varje keynote-tal enligt schema. Under Slush evenemanget hade vi drygt 50 keynote-tal och panel diskussioner, vilket innebar att god time management krävdes av Stage och Hospitality tiimen.
Dessutom var det på mitt och Tettes ansvar att uppdatera Slush Shanghai appen under evenemanget i real-tid. På grund av förändringar i program-upplägget mellan torsdag och fredag samt andra små justeringar var det viktigt att appen hela tiden var uppdaterad så att alla deltagare i evenemanget hade tillgång till verklig information.
/Robin