Saaras SLUSH

Hej på er!

Vilken vecka! Det har varit intensiva och långa men otroligt givande och roliga dagar. Under SLUSH har jag haft varierande arbetsuppgifter och fått träffa många intressanta personer. Jag och Eva ansvarade för Founder/Investor Day som gick av stapeln på onsdag, där vi hade talare från bl.a. Google Play och Kiip. Trots ett par stressmoment (t.ex. då en av våra talare satt fast i trafiken ett par minuter före talet skulle börja) blev evenemanget väldigt lyckat och deltagarna var glada och pratsamma på networkingen efteråt.

The Slush Crew och volontärerna
Dag 1 före öppning!

Under själva huvudevenemanget på torsdag och fredag var mitt ansvarsområde Meeting Area, där jag tillsammans med Eva ansvarade för alla möten som hölls mellan investerare och startups. Med hjälp av Brella, ett matchmaking-program som var nytt för i år för SLUSH, kunde investerare hitta intressanta startups och bestämma träff med dem. Vi hade både finska och kinesiska volontärer som hjälp, och trots vissa språkbarriärer mellan volontärerna lyckades vi delegera uppgifter så att alla fick göra sitt och vi var riktigt nöjda med slutresultatet. Det var stor efterfrågan på mötesborden så det var full fart på vid Meeting Arean, men under lugnare stunder hann jag köpa en lunchsmörgås och sätta mig ner en stund och lyssna på intressanta tal och paneldiskussioner.

Meeting Area

Det har varit otroligt kul att få ta del av stämningen på SLUSH och att få vara med och bygga upp hela evenemanget. Jag har fått träffa många nya, intressanta människor och jag är definitivt många erfarenheter rikare!

/Saara