Denise Rudberg: Bara tre kan leka så

Denise Rudberg: Bara tre kan leka så. 2016
E-bok (ÅAB)

Politikern Bror Hemros återfinns död i sitt hem på David Bagares gata i Stockholm. Han och hans hustru tycks ha haft ett ytterst normalt liv, men då man börjar nysta i fallet dyker miss­tanken upp att mordet hänger ihop med en prostitutionsutredning som polisen arbetat med i flera år. Samtidigt försvinner två kvinnor, båda bosatta på Östermalm: Nadia Yvreus, 36 år och föräldraledig tvåbarnsmamma bosatt på Karlavägen tillsammans med sin make, och Nickis Ejlund, 45 år och innehavare av en exklusiv barnklädesbutik på Östermalm.
Åkla­garsekreterare Marianne Jidhoff, kriminalkommissarie Torsten Ehn och kriminalassistent Augustin Madrid är den trio som bildat en specialenhet inom polisen, och som i det tysta arbetar med fall där risken för läckor inom polisen måste elimineras totalt. Marianne får i samma veva ett brev där en granne önskar att få köpa sommarhuset på Dalarö. Hon bestämmer sig för att ta med barnen dit för att diskutera vad som ska göras. För inte kan hon väl sälja sitt älskade Dalarö? Kollegan Pia gör entré i Torstens ungkarlsliv. Augustin drömmer om ett liv tillsammans med Elise och får träffa hennes barn (de bakar tillsammans).