Hur utveckla en god HR strategi?

Karen Health menade i HR magazine att segmentering kommunikation är nyckeln till de anställdas behov. Hon menade att allt för många organisationer skickar ut en kommunikation till alla anställda utan att tänka på att det knappast är det bästa sättet att tilltala de anställda individuellt.

En otroligt viktig del av företaget är kommunikationen och att få budskap runt i organisationen är något som ledningen bör tänka på. Till exempel ska de finnas skillnad i kommunikation till de yngre anställda och de som närmar sig pension.

Oftast använder sig organsiationer endast av samma e-mail som lednignen skickar ut åt alla och feedback av de anställda kommer endast via blanketter som skickas ut.

Karen Partridge menar att audiens analys och undersökning är viktigt före en kommunikaitons kampanj. Kommunikationsstrategin är alltså av otroligt stor innebörd för HR-strategin och HR-arbetet överlag.

kommunikation

Se mer på: http://uk.hrmanager.com/articles/share/96514/