Inga tråkiga kontorsbyggnader

Kontorsbyggnaden är ju till grunden inget mer än ett ställe där man får arbetet gjort, men den kan definitivt vara väldigt mycket mer. Efter att nyligen gett en presentation om Googleplex och bekantat mig med det otroliga huvudkvarteret i Kalifornien, växte mitt intresse för hur mycket arbetsmiljö och -utrymmen kan bidra till själva arbetsprocessen och resultatet. På Business Insider (23.4.2014) kan man hitta en lista på vilka som anses vara världens vackraste kontorsbyggnader. Dessa byggnader är inte endast vackra, utan många av dem är också miljövänliga och väldigt innovativa.

Dessutom blev jag glad av att hitta Finland och Arctia Shippings flytande huvudkontor i Helsingfors i toppen av listan.

the-headquarters-of-arctia-shipping-floats-besides-the-ships-of-helsinki-finland

/Eva

2 svar på ”Inga tråkiga kontorsbyggnader

1. Jaa och detta märks i ÅA Hankens utrymmen som börjar ha sett sina bästa dagar. Jag brukar inte vara så jätte kreativ i skolarbetet där och det är ju synd! Arbetsutrymmen påverkar åtminstone i mitt arbete.