Skrivet om projektet – Hankkeesta kirjoitettua

”Planering är A och O för att ett helhetsskapande projekt skall lyckas. Börja i god tid att planerna projektets upplägg, och se till att alla inblandade lärare aktivt deltar”. Ämneslärare Malin Ingves beskriver i sin artikel Helhetsskapande undervisning – erfarenheter och råd om samlade erfarenheter från de tre skolor som deltagit i LUMA-projektet Mat(é)-tema(t).

”Monialisissa oppimiskokonaisuuksissa suunnittelu on kaiken A ja O. Aloita  hyvissä ajoin, suunnittele kokonaisuus ja varmista, että kaikki projektiin osallistuvat opettajat ovat aktiivisesti mukana”. Matematiikan, kemian ja fysiikan aineenopettaja Malin Ingves kirjoittaa arikkelissaan Helhetsskapande undervisning – erfarenheter och råd LUMA-hankkeesta saaduista kokemuksista, ja listaa käytännön vinkkejä opettajille ja kouluille jotka ovat toteuttamassa monialaisia projekteja.

Läs hela artikeln/lue koko artikkeli Helhetsskapande undervisning – erfarenheter och råd