Välmående på universitetet

Sara Karlsson

Psykiskt välmående är något som det idag talas mycket om, och studietiden är människans bästa tid sägs det. Men hur är det med välmående bland våra studerande? Hur upplever klasslärarstuderande sitt eget psykiska välmående? Vilka är de huvudsakliga stressorerna under studietiden och vad efterfrågar klasslärare som skulle öka deras välmående under studierna?

Stödmaterial: Broschyr om välmående

Hela avhandlingen hittas här: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020060740993

Ett svar på ”Välmående på universitetet”

1. Jag gillar att du valde att filma dig själv och ha broschyren fram på din surfplatta under videons gång. Vilket intressant tema på avhandlingen!
    Du har gjort en välbehövlig broschyr utgående från resultatet. Jag tror också som dig att man behöver bli påminda om informationen om psykisk ohälsa under studiernas gång. Eftersom det kommer så mycket information under första studieåret, så kan det lätt hända att man missar eller glömmer informationen. Bra sammanfattning med goda tips på din broschyr. Jag gillar även layouten och designen på den, fint jobbat!